KAPITOLA 5 RYBA, JEMNOST, INTUICE, ŠTÍTNÁ ŽLÁZA

Tahle kapitola je celá o něžnosti. Je to o pasivitě, protože víte, že všechno je iluzí🐠. Je o prožívání, přijímání a tak trochu o opravdové józe. Jak doopravdy cvičíte jógu? 

Tvrdě? Lehce? Dokonale? 

Pokud cokoliv tlačíme na sílu, nikdy není to "flow" a kamkoliv se propašujeme, je to trochu podvod. Je to jako v životě. Ubere nám to energii, někde se něco pokazí a časem se stejně ukáže, že buď to nebylo to správné, nebo nebyl ten správný čas. 

A tak je to i v opravdové józe. Každý má vztah k józe trochu jiný. Někdo poctivě vstává v pět, aby stihl svou 20 minutovou praxi a džapa málu (později si řekneme, co to je), někdo stěží dojde na jógu jednou týdně. Jsou učitelé, kteří se fotí v docela těžkých asánách, a pak jim rupne v bederce. Jsou lidé, kteří o józe spíše mluví, než by ji dělali. A takový je svět. Prostě tak to s námi lidmi je.

Jóga, kterou bych vás ráda naučila, je jemná. Je to tanec přítomnosti, duch se kterým si hrajete během asán, energie, kterou žijete, když nemůžete ráno najít ponožky🧦 a nebo se polijete kávou☕️. Je to jóga, která vás učí právě v těch nepříjemných situacích. Tehdy je totiž největší učitelkou. 

Jóga, která se nikam necpe, jen trpělivě čeká, až se vykašlete na krásné 👖legíny i designovou podložku, a začnete chtít vnímat krásu pozice, do kterých nakráčíte 

pomalu, jemně, plynule a vědomě, sladíte ji s dechem a nikam nespěcháte. 

🦋Pomalost, přítomnost, dech, vnímání, hravost, a taky přijetí jakýchkoliv pocitů, které se v ten moment objeví. Tohle je láska❤️. Tohle je jóga🐚.

Pozice Ryba Matsjasana

Takže v této kapitole se naučíme pozici ryby. Od nejjednodušší varianty, po trochu těžší, pro pokročilé a pro vás, až třeba za rok rozvlníte své kyčle natolik, že si ji dáte takto. 

Když se otevře hrudník, otevře se naše srdce bez toho, aniž bysme se báli zranění. Opravdová statečnost je vnímat emoce, nechat je s sebou projít, nemířit jimi na nikoho, i když nám mozek říká, že máme přece důvod. Prodýchat je a nechat odeznít. Tohle umí ryba. Otevřít nám naše srdce, zatlačit na naše temeno, aby otevřela intuici. Být v tom všem ponořeni do hloubky, ale radostně se vymrštit nad hladinu a užít si ten moment. Ryba je mystická, umí prý vnímat úplně všechno. Posílí vám celou páteř a omladí vás svou mrštností, pružností a hloubkou. 

Co nám ukazuje a učí nás ryba? No přeci ženskou oddanost a pasivitu v tom nejkrásnějším světle! Podívat se na věci z druhé strany, otevřít se životu a bezestrachu se vyjádřit. Nepoužít při řešení mužský vzorec jednání, aktivní převzetí iniciativy, ale zkusit to jinak, žensky, jinově, žensky. 

Pomůže vám se štítnou žlázou, s dýcháním, astmatem, bronchitidou, s komunikační čakrou, s intuicí, hormony.

Jak na ni?

Do rybky nejděte hned, ale až po pár asánách, třeba po kočce nebo lomené svíčce. Lehněte si na zem, ruce dejte co nejblíže tělu, pokrčte ruce v loktech a zatlačte lokty do podložky, ruce dejte v pěst. Ohněte páteř zatlačením loktů do podložky až se temeno hlavy dotkne země. Celá páteř je prolnutá, nohy položte na zem a nechte je relaxovat. Jazyk dejte na horní patro a dýchejte. Důležité: Zůstaňte v rybě co nejdéle, nejméně 2-3 minuty. Rybu je třeba 3x opakovat pro lepší účinek, pokud nemáte čas, stačí 1x ale opravdu alespoň 2-3 minuty. Bod, na který mám zaměřenou pozornost je oblast mezi obočím, v omlazující józe máme ještě jiný bod, BINDU čakru!

Ihned poté:

Nezapomeňte po rybce dát kolena k bradě, obejmout je rukama a překulit se párkrát doleva a doprava. 

Mantra v pozici: Amrtám Amrtám Amrtám


VIDEO: ryba matsjasana 

Co když vám to nejde?

Nejde vám to? Rybu neuděláte dobře, když máte bloklou krční páteř, ale to nevadí, pokuste se alespoň trochu, a před tím, než ji budete dělat určitě v sedě zakružte hlavou 15x pomalu doleva a 15x pomalu doprava. Velmi pomalu a nezvedejte ramena.

Pro vaše pokročilé já (třeba za rok):

Pro pokročilé (a ty, které jste dělaly sestavu na bříško) je pokročilá pozice, nohy mám v lotosovém sedu a ruce mají mudru a jsou sepnuty. Můj jazyk je na patře a drmolím svou mantru. Druhá možnost je v rybě zvednout nohy, jen trochu. Ale to už je opravu vysoká obtížnost, proto to jako začátečnice, prosím, ani nezkoušejte. Nezapomeňte po rybce dát kolena k bradě, obejmout je rukama a překulit se párkrát doleva a doprava. 

ÚKOL 1. Kdo má krásnou rybu, cvakněte se a pošlete na můj whatsup! +420 602 944 993


BONUS

VIDEOSESTAVA na zdravou štítnou žlázu, něžnost a roztočení komunikační čakry a sebedůvěry

25 min

Sestava pro štítnou žlázu, odblokování krční čakry, otevírání srdce, zprůchodnění kanálu 

Cvičení je na vlastní zodpovědnost, dle vašeho zdravotního stavu. Jóga sestava natočená při ranním rozbřesku slunce u moře Melisse poblíž Korintu. Silné energie planety Země, budí postupně mnohé ženy, a přivádí je k řešení svých témat, očistu jejich ženství, těla mysli i duše. Každá žena stojí sama před sebou, a dobře vidí, co může udělat, aby se mohla transformovat, přiblížit se více k lásce, uzdravit sama sebe, svou rodinu, svět. Sestava pro štítnou žlázu nám ukazuje konflikt mezi srdcem a krkem, komunikací, sebevyjádřením. To uchovává negativní emoce v oblasti horního hrudníku a krku. Srdce cítí, ale člověk říká něco jiného, a něco jiného dělá. Také je zde pocit potreby kontroly, dominance. Sestava je pro začátečnice a středně pokročilé. 3 pozice na 15-20 min pro každý den, v případě, že máte problémy. 

Jóga, moře, sluce, hory ....a vaše štítná žláza. Sestava online jógy pro zdravou štítnou žlázu. Jen 3 pozice a je na 15-20 min. Když ji budete dělat 3x týdně, můžete si štítnou žlázu celou vyléčit! 

Jak poznáte, že máte slabou funkci? 

- tloustnete máte široký krk, kost v krku je špatně vidět máte vole záněty v krku/mandle/bloklá horní mezilopatková páteř jste zavodněná zadýcháváte se problémy s pomalým trávením a tloustnutím, i když skoro nejíte rozhozená menstruace patří do duchovních žláz (možná si na sebe berete příliš a tendujete k mužským vzorcům řešení) trvalá stálá únava 

Co vám může přinést? 

- zhubnete, jednoznačně se vám upraví metabolické funkce a vše půjde rychleji budete výrazně méně unavené menší potíže s dýcháním (naučíte se ve videu správně dýchat) uvidíte vzorce ve svém životě, které vás neustále dostávaly do situací: 1) kdy se přetěžujete 2) kdy jste v mužských vzorcích 3) kdy ze sebe neumíte dostat vztek a beznaděj okysličení může vézt k lepší pleti budete víckrát chodit na záchod dočasně se vše bude čistit, může být více kašel, jemná bolest mezi lopatkami, únavová bolest na trapézách bude mizet "vole" a dvojitá brada 

Nepodceňujte to. Štítná žláza řídí mnoho životních funkcí důležitých k přežití, metabolismus, dýchání, trávení, hormony. Protože je to teď jeden z velmi častých problému žen, tahle sestava je natočená přímo u moře, abyste z něj čerpaly energii.